لباس های اصیل و زیبای افغانی

 


 فرهنگ و جامعه
لباس ها معمولاً با دست دوخته می شوند. لباس افغانی دختران از سنین پایین شروع به یادگیری گلدوزی می کنند و معمولاً مهارت ها از مادر به دختر منتقل می شود. هر لباسی که توسط یک زن خلق می شود را می توان به عنوان یک آرامش هنری منحصر به فرد دید.
برخی از لباس‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند، به عنوان مثال در برخی از فرهنگ‌های پشتون یا بلوچ در جنوب افغانستان، پسری با اجازه به سر گذاشتن عمامه، شروع بزرگسالی خود را نشان می‌دهد.
 لباس افغانی سیاست
لباس افغانستان پس از تهاجم ایالات متحده و سقوط رژیم طالبان، که بر اساس آن لباس محافظه کارانه مانند برقع اجباری شد، در جهان غرب مورد توجه گسترده قرار گرفت. قیمت لباس افغانی به ویژه، حامد کرزی به دلیل سبک خلاقانه اش که لباس های مختلف افغانستان را در هم آمیخته بود، محبوبیت پیدا کرد. در سپتامبر 2021، زنان افغان پس از به دست گرفتن قدرت توسط ستیزه جویان، یک کمپین آنلاین در اعتراض به قوانین پوشش سخت طالبان راه اندازی کردند.
همچنین، عکسی که در سال 1972 در کابل گرفته شده است که زنان محلی را با دامن کوتاه نشان می‌دهد، لباس افغانی ظاهراً توسط H. R. McMaster به رئیس جمهور وقت ایالات متحده دونالد ترامپ نشان داده شده است که ترامپ را متقاعد می‌کند تا نیروهای آمریکایی را در افغانستان نگه دارد. فروش لباس افغانی در ایران
جذابیت وسترن و هیپی
کت جیر افغانی
کتهای افغانی پوست گوسفند در اواخر دهه 1960 در دنیای غرب رایج شد. جان لنون در هنگام راه اندازی گروهبان گروهش یکی از آن را پوشید. آلبوم Pepper's Lonely Hearts Club Band در لندن. کت افغانی به یک لباس محبوب در خرده فرهنگ هیپی تبدیل شد که خود افغانستان در مسیر هیپی ها قرار داشت و اغلب خارجی ها در خیابان مرغ کابل چنین کت هایی را می خریدند.

https://khamakshop.com/Products-cat/afghan-clothes/

Comments

Popular posts from this blog

خرید و لیست قیمت محصولات اینورتر آیمستر - اینورتر آی مستر - آلفا اینورتر

لوازم جانبی موبایل های مختلف