داده های میانگین مصرف انرژی

 گرمایش فرآیندی بیشترین انرژی را در بخش

اینورتر آیمستر تولید مصرف می کند که به طور متوسط ​​تقریباً یک سوم کل مصرف انرژی یک تأسیسات را تشکیل می دهد. فرآیند گرمایش را از ابتدا تا انتها نظارت کنید و تجهیزات را برای کنترل هزینه های انرژی نگهداری کنید.

بازیابی اتلاف حرارت در اکثر تجهیزات گرمایشی با سوخت سوخت، بیشترین تلفات حرارتی زمانی رخ می‌دهد که گازهای احتراق مصرف‌شده تمام شوند، زیرا این گازها هنوز حاوی مقدار قابل توجهی انرژی حرارتی هستند. شما می توانید این گرمای تلف شده را بازیابی کنید و در فرآیندهایی مانند پیش گرم کردن هوای احتراق قبل از ورود به سیستم، پیش گرم کردن مواد بار قبل از ورود به فرآیند گرمایش، تولید بخار برای فرآیندهای ثانویه و گرم کردن آب یا فضا استفاده کنید. اگر قبلاً پروژه بازیابی گرما را اجرا نکرده اید، با یک مهندس فرآیند گرمایش مشورت کنید تا به شما در ارزیابی گزینه ها کمک کند.



کنترل‌کننده‌های فشار کوره هنگامی که سیستم‌های گرمایش گازهای احتراق داغ را به هوای محیطی که به طور قابل توجهی خنک‌تر است تخلیه می‌کنند، فشار منفی در داخل کوره ایجاد می‌شود. این امر به هوای خنک‌تر محیط اجازه می‌دهد تا از طریق دودکش یا نشتی‌ها و دیگر منافذ داخل سیستم به کوره نفوذ کند. این هوای اضافی سپس گرم و تخلیه می شود و انرژی را هدر می دهد و راندمان سیستم را کاهش می دهد. نصب کنترل کننده های فشار کوره را برای تنظیم فشار داخل کوره در نظر بگیرید. این به حفظ فشار مثبت در داخل کوره کمک می کند و نفوذ هوای خنک به سیستم گرمایش را کاهش می دهد.

تجهیزات نظارت بر LFL گرمایش فرآیندی که شامل حذف حلال های قابل اشتعال می شود می تواند از تجهیزات نظارتی با حد پایین اشتعال پذیر (LFL) بهره مند شود. هنگامی که از حلال های قابل اشتعال در فرآیندهای تولید استفاده می شود، دمای بالای کوره آنها را تبخیر می کند و بخارات قابل اشتعال منتشر می کند. استاندارد انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) برای اجاق‌ها و کوره‌ها دستورالعمل‌های LFL را برای غلظت حلال‌های کم بخار تنظیم می‌کند و به نسبت‌های تهویه مناسب برای کاهش غلظت بخار حلال به سطوح مناسب نیاز دارد. اگرچه نرخ تبخیر حلال یکنواخت نیست، NFPA دستورالعمل‌های تهویه را بر اساس نیازهای نظری اوج تهویه برای ایمنی محاسبه می‌کند. تجهیزات مانیتورینگ LFL نرخ استخراج حلال را در زمان واقعی ردیابی می کند و نرخ تهویه را بر اساس نیازهای سیستم تنظیم می کند و نسبت تهویه ایمن را حفظ می کند و در عین حال در انرژی برای راه اندازی تجهیزات در سطوح بالاتر صرفه جویی می کند.

اگر شرکت شما هدفی برای کاهش کربن دارد، ممکن است رسیدن به این هدف دشوار باشد، اگر برای تولید به گرمای فرآیند زیادی تکیه کنید. یک استراتژی کربن زدایی شامل استفاده از الکتریسیته برای گرمایش فرآیند همراه با منبع الکتریسیته کم کربن است (به عنوان مثال، شرکت در برنامه برق سبز شرکت شما). الکتروتکنولوژی های مختلف برای کاربردهای صنعتی مختلف مناسب هستند و برخی ممکن است مزایای دیگری فراتر از کاهش ردپای کربن شما ارائه دهند. به عنوان مثال، شما می توانید از بخاری های غوطه ور همدما در ریخته گری و بازیافت آلومینیوم اولیه استفاده کنید تا هم کارایی و هم کیفیت ثابت فلز ذوب شده را افزایش دهید. ملاقه های برقی قابل حمل نیز برای تولید فلزات اولیه مناسب هستند. آنها نیاز به کوره های نگهدارنده گازسوز و گرم شدن بیش از حد فلز مذاب را که ذاتاً بیهوده است، از بین می برند.
موتورها

موتورها تقریباً 70 درصد برق مصرفی در بخش تولید را مصرف می کنند. برای از بین بردن تلفات انرژی، موتورها را به درستی اندازه و نگهداری کنید.

موتورهای با اندازه مناسب اگرچه موتورها اغلب تحت بارهای مختلف کار می کنند، اما معمولاً بر اساس بالاترین بار پیش بینی شده انتخاب می شوند. این امر باعث می شود که تاسیسات از موتورهای پرهزینه تر از حد لازم استفاده کنند و خطر کم باری آنها را به همراه دارد. انتخاب یک موتور بر اساس منحنی مدت بار (LDC) کاربرد خاص آن به جای بالاترین بار پیش بینی شده آن را در نظر بگیرید. LDC رابطه بین ظرفیت موتور و بهره برداری را نشان می دهد و میانگین تقاضای بار برای موتور را نشان می دهد. موتورهایی که بر اساس LDC انتخاب می شوند در طول عمرشان کوچکتر، ارزان تر و کارآمدتر خواهند بود. با این حال، آنها رتبه کمی پایین تر از بالاترین بار پیش بینی شده خواهند داشت. این روش خطر اضافه بار و گرم شدن بیش از حد موتور را به همراه دارد، اما اکثر سازندگان موتور آنها را با ضریب سرویس بالاتر از نرخ اعلام شده طراحی می کنند که به موتورها اجازه می دهد تا به طور موقت بدون آسیب وارد شوند.

بهبود کیفیت برق هنگامی که کیفیت برق را بهبود می‌بخشید و عدم تعادل ولتاژ را به حداقل می‌رسانید، راندمان موتور افزایش می‌یابد. تأسیسات صنعتی می‌توانند هزینه‌های آب و برق اضافی را برای ضریب توان ضعیف دریافت کنند، بنابراین خازن‌هایی را برای بهبود ضریب توان و کاهش قبض انرژی خود اضافه کنید. عدم تعادل ولتاژ نیز عملکرد موتور را مختل می کند. در یک سیستم سه فاز، ولتاژ تمام فازها باید برابر باشد. برای کاهش تلفات عملکرد ناشی از عدم تعادل ولتاژ، این بارهای تک فاز را به طور مساوی در بین تمام فازها متعادل کنید. هر گونه بارهای مخرب را جدا کنید و آنها را از یک خط جداگانه تغذیه کنید تا کیفیت برق بهبود یابد.

استفاده از موتورهای با راندمان بالا به جای بازسازی موتورهای قدیمی، با ارتقاء به مدل های جدید و با راندمان بالاتر، راندمان موتور را بهبود بخشید.


Comments

Popular posts from this blog

خرید و لیست قیمت محصولات اینورتر آیمستر - اینورتر آی مستر - آلفا اینورتر

لوازم جانبی موبایل های مختلف

تجهیزات الکتریکی